Săptămâna trecută am plasat o comandă pe Libris, căci îmi era tare dor să citesc ceva. Una dintre cărțile comandate pentru mine a fost Tatăl celuilalt copil, de Parinoush Saniee, pe care am citit-o într-o singură zi.

Tatăl celuilalt copil, Parinoush Saniee

Aniversarea a douăzeci de ani îi oferă lui Shahab prilejul să-și revadă copilăria, o perioadă marcată de conflictele provocate în familie de refuzul lui de a vorbi și de relația tensionată cu părintele său. Povestea romanului conturează, prin ochii a două personaje, viața unei familii iraniene tipice din clasa de mijloc, în care fiecare suferă, într-un fel sau altul, sub povara rolului pe care i-l impune tradiția. Tatăl lui Shahab, Naser, este convins că datoria sa față de familie se limitează la a-i asigura confortul material, ignorând nevoile afective ale soției și copiilor. Maryam, mama lui Shahab, este nevoită să își sacrifice viața profesională pentru a se ocupa de casă și de cei trei copii, iar sentimentele de neîmplinire care o macină îi umbresc viața de familie. În momentul în care muțenia lui Shahab este interpretată de adulții din jur drept simptom al deficiențelor mintale, neajunsurile existente între membrii familiei se acutizează tot mai mult. Shahab își pierde treptat încrederea în sine, ajungând la concluzia că a eșuat în datoria filială și că nu este, de fapt, copilul tatălui său.

Dacă reușește, într-un final, să vorbească și cine îl ajută în acest sens, vă las pe voi să descoperiți. E o carte care se citește foarte ușor, însă la sfârșitul lecturii, te transpune într-o stare de meditație, mai ales dacă ești părinte.

Parinoush Saniee este autoarea bestsellerului Cel care mă așteaptă (vreau să o citesc și pe asta), roman interzis de două ori, cea mai vândută carte a tuturor timpurilor în Iran.

Sunt curioasă dacă voi ați citit această carte și ce impresie v-a făcut?

Cu drag,